Identyfikacja wizualna

Identyfikacja wizualna to podstawowe narzędzie, służące kreowaniu wizerunku firmy na rynku. Termin ten określa ogół symboli stosowanych w firmie w celu uzyskania czytelnej i spójnej identyfikacji rynkowej i wyróżnienia spośród konkurencyjnych marek. Spójny system wizualny jest najważniejszym elementem całościowej identyfikacji, a jego podstawę stanowi znak firmowy – logo.

 

 

 

Na identyfikację wizualną składają się m.in.:

  • logotyp
  • kolorystyka
  • czcionki
  • zasady postępowania z powyższymi

 

W ramach projektowanej identyfikacji powstają też podstawowe nośniki wizerunku marki, np.:

  • wizytówki,
  • papier listowy,
  • papeteria mailowa, 
  • koperty,
  • oklejki samochodów,
  • elementy wystroju biura, salonu sprzedaży, sklepu.

 

W rezultacie stworzenia spójnego systemu identyfikacji wizualnej powstaje zazwyczaj tzw. księga znaku, która opisuje wszystkie składowe elementy.

 

Galeria: